What is at issue? | Worum geht es?
¡Change School! Pre-Summit, September 2021
School’s greening and urban gardening
A remarkable experience of global learning – live! –
Let us share first hand practices between partners from Sierra Leone, Kenya and Germany
The participants of the pre-summit online workshops are interested in Education on Sustainable Development (EDS). They might be teachers, youth workers, students, climate activists, or civil-society actors. For some of the participants the online workshop set is a chance to prepare for the face-to-face event ¡Change School! Summit in Dortmund (Germany). For others the set of online workshops is a starting point for distance learning on transforming schools in the days of the climate crisis.
Common to all workshop participants is the desire to explore the commonalities and diversities between the Global North and South, and the opportunities of how global learning between South and North will help us to fight against the climate crisis. We gain new insights on how to achieve the Global Goals for Sustainable Development (SDGs).
In two out of four workshops of the pre-summit webinar set we will learn how to deal with the climate crisis at schools in different areas of the world. We will learn how to set up global partnerships of learning. We will learn how to communicate multiculturally and respectfully with people in diverse circumstances of living and learning.
BNE als Wegweiser in eine gute Zukunft
Wie die Bildung für Nachhaltige Entwicklung (BNE) und die Transformation von Schulen unser Handeln leiten kann
Die Teilnehmer:innen der Online-Workshops im Vorfeld des Gipfeltreffens interessieren sich für Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE). Sie sind Lehrer:innen, Schulsozialarbeiter:innen, Schüler:innen, Student:innen, Klimaaktivist:innen oder zivilgesellschaftliche Akteur:innen. Für einige Teilnehmende ist die Online-Workshop-Reihe Gelegenheit, sich auf die Präsenzveranstaltung ¡Change School! Summit in Dortmund vorzubereiten. Für andere ist die Reihe Ausgangspunkt fürs Distanzlernen zur Transformation von Schulen in Zeiten der Klimakrise.
Alle verbindet der Wunsch, Gemeinsamkeiten, Unterschiede und Möglichkeiten zu erforschen, wie uns eine Bildung, die sich an globalen Zusammenhängen orientiert, bei der Überwindung der Klimakrise helfen kann.
Themen und Fragestellungen aus den beiden internationalen Workshops greifen wir in den beiden regionalen Workshops auf, um Wissen und Erkenntnis zu erweitern, wie wir handeln können, wenn wir globale Ziele für nachhaltige Entwicklung (SDGs) verfolgen wollen.